Miosliv

2015

Publicerad 2015-01-13 21:11:00 i Miosliv,

Ja som ni ser höll det inte så värst länge med att försöka uppdatera oftare :p så jag får göra en liten uppdatering med vad vi gjort sedan senast, träningen gick åt skogen eftersom jag gick och stukade min vänstra fot (den högra var dock redan stukad) och nån vecka senare ramlade jag och Charlie med cykeln när det var sviiinhalt så mitt vänstra knä fick ta smällen, detta skedde 11 december och jag har fortfarande väldigt ont i knät i böjt läge, går hos sjukgymnast och kommer fortsätta gå där även när knät börjar bli bättre, gick ju hos min sjukgymnast Anna förra året och avslutade för att börja på vanligt gym men har insett att det kommer fungera bättre med Anna som stöd ;) de var då jag nådde resultat! Nog om mina skador, Kosten går något bättre, inte strikt men inte lika mycket socker som innan. Häromveckan var vi barnlediga (Charlie var hos mormor) och då ville Tomas ge mig en sightseeing i hans gamla hemort Göteborg främst då stadsdelen Backa, fick se vart han (och Frida) har bott, lite olika affärer i området, han bjöd på god lunch och drog med mig upp på Ramberget. En väldigt lyckad dag. Systemkameran fick dammas av och här är dagens bästa bilder:
 
 
Hehe Tomas lyckades få mig på bild ;) är inte så sugen på det just nu, klippte ner håret eftersom jag har stora problem med psoriasis och passar inte alls i kort.. just nu är jag dock helrakad så jag kan spara ut lite ;)
 
Ja, sen har det ju vart jul och nyår, julafton firade vi här hemma med Tomas familj, mamma, Jonny, pappa, Olle och alla vovvar! Blev en mycket lyckad jul och Tomten var här på besök, Charlie var jätteduktig och hjälpte såklart till med att sortera ut alla paketen ;) 
 
 
Han fick massa fina paket som det leks med förfullt :) Av Tomas fick vi även en resa till Danmark där vi ska spendera en heldag på The Reef som är ett stort badhus med pirattema, Charlie har redan packat väskan, sisådär två veckor innan avgång :) Nyår spenderade vi i lugn o ro här hemma. En del promenader hinns det med nu också, jag passar ju en hund om dagarna, Gizmo, som är en Kees, och denna bilden ifrån en av alla promenader får vara punkt för idag.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Heidi

Publicerad 2015-01-15 19:56:14

kul med blogginlägg!! <3

Postat av: Olle

Publicerad 2015-01-16 19:29:59

Hoppas det går bra med träningen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Mamma. Fotograf. Skådespelare. Livsnjutare. Geocachare. Miljömedveten. Kontakt? https://fotografenhannaellenor.wordpress.com för mer info!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela