Miosliv

Våren är här

Publicerad 2013-04-03 22:38:25 i Miosliv,

Hej på er!
 
Jag har inte uppdaterat här på ett tag, fyra månader rättare sagt - av många anledningar. Mest är för att vi har fullt upp med livet utanför datorskärmen, uppdaterar ju min Instagram (hannaellenor) dagligen så där kan ni se bilder ifrån vardagen, det är ju samma som ovanför här där varje bild läggs in automatiskt.
 
Så vad har hänt sen sist?
  • "Förhållandet" emellan mig och Magnus är definitivt avslutat efter mycket vel, hans ageranden visar att han inte bryr sig speciellt mycket om oss, tänker inte gå in djupare via bloggen, mer än att han inte finns hos oss. Gör ont i mammahjärtat att det ska vara så, hade önskat han visade mer intresse för sin son, speciellt eftersom Charlie saknar honom otroligt.
  • Våren har kommit till oss! och med detta, vårstädningen! Senaste veckorna har fritidstimmarna lagts till att grejja i trädgården, stapla ved, kratta elda, odla och allt som rör städning. Och vet ni, även om det är tufft ibland (se bla. bilden ovan) så är det samtidigt underbart!! Vår första vårstädning i huset. Att ha en egen trädgård, vi odlar vår egen mat och vi har också fått upp en ny brevlåda som vi har målat själva.
  • Vi har varit i Slottskogen, hos mormor, jag har fyllt 25, 
  • Vi har lärt känna många nya människor här i Göta, bland annat Elias som är Charlies bästa kompis på förskolan och hans mamma, Charlotta och Mindy som hjälpt oss (mig - träning) få följa med varje vecka till varmbadhuset i Sjuntorp, många av våra grannar m.m
  • Vi har agerat jour-hem åt Kattslussen och mottog en tös som visade sig vara mycket sjuk och behövde avlivas, samma dag fick vi veta att en kattunge sökte jour hem och vi sa självklart ja! denna lilla flicka visade sig ha ett otroligt stort hjärta och personlighet, hon följer mig vart jag än går och sover tätt intill om natten. Visst kunde mitt katt-hjärta inte släppa henne, så nu bor hon permanent hos oss. Hon har fått namnet Svartlilja, fast vi kallar henne oftast Svartis. Nu har vi alltså 5 underbara katter! (och lagen säger max 9 katter, men vi ska inte skaffa fler nu för er som är nyfikna!) kanske Jour-hem. bara Kanske.
  • Påsken innebar pyssel som morfar på sjukhuset fick! Vi firade förövrigt påsk med honom hos farmor Eja och åt jättegod mat! och fick massa godis!
  • Vardag. Skola. Förskola. Mat.Sova. Janivet - livet.
Ja, massa saker mer har vi gjort såklart, men en liten summering sen sist iallafall.
 
 
En bild bjussar jag på, resten får ni gå in HÄR för att se! Vi hörs!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2013-04-04 18:30:22

Roligt att läsa , det var längesen ni hörde av er . Förstår att ni har det skönt i eran trädgård nu när det våras.Annars förstår jag du har fullt upp om dagarna med skolan, hemmet och lilla Charlie.
Ha det så gött framöver, kramar till er bägge,
/ Anna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Mamma. Fotograf. Skådespelare. Livsnjutare. Geocachare. Miljömedveten. Kontakt? https://fotografenhannaellenor.wordpress.com för mer info!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela