Miosliv

Vardagen

Publicerad 2012-09-21 19:56:00 i Vardag,

Jo nu tänkte jag försöka göra en ungefärlig bild av vår vardag, Magnus pluggar ju i Värmland och hittills har han bara kommit hem en helg på en månad, vilket inte var planen ifrån början. Vi gjorde upp i början att han skulle komma hem de flesta helgerna om detta skulle fungera med att båda pluggar, så jag hoppas han kommer hem oftare i framtiden. Som det har varit nu så har jag fått i snitt 4-5 timmar sömn per natt (om jag har tur) för att hinna med i skolan. 
 
På morgonen drar jag upp Charlie och klär han, vi powerwalkar upp till förskolan, ca 1.2 km uppför, (runt 5 km om dagen alltså) där säger vi Hejdå och han inväntar sin frukost.
 
 
Jag beger mig samma väg hem, fast nu springer jag
för att hinna ner till bussen samt bra förbränning. 
 
En regning morgon....
 
Sen slänger jag mig in i duschen (tror jag är i klimakteriet eller nåt för jag svettas nåt otroligt, även om jag inte hade sprungit!!) och har jag tur så hinner jag frukost men oftast inte, då får det bli en drink-mix Pinja Colada ifrån Sophia Kuren på bussen (älskar deras smaker!!)
 
 
Sen blir det föreläsningar och grupparbeten..
 
Antingen slutar vi 12.00 eller 16.00, vid den förstnämnda så tar jag oftast bara en en frukt till lunch eftersom bussen går lagom till att vi slutat,mycket ekonomiskt då grannarna låtit oss plocka en massa äpplen;
 
 
 
Väl hemma i Göta springer jag upp å lämnar av böckerna, sen powerwalkar jag upp till förskolan och hämta älsklingen.. hemma är vi oftast inte före 17.00 å då gäller det att  laga middag o alla "måsten" och sen försöka natta Charlie, oftast somnar han ändå inte förrän efter 22.00 och kan jag sätta mig med böckerna.
 
 
Jag har ofta trevligt sällskap!
 
 
 
Ja, sen stupar jag i säng oftast, runt 1-2.... sen ringer klickan 5.30 igen...
 
MEN! Vissa dagar är sk. självstudiedagar, då har jag Charlie hemma vilket innebär fullt ös och inte så mycket plugg, detta var något som planerades in redan innan Magnus åkte till Värmland men om han inte kommer hem om helgerna får jag lämna Charlie 5 dagar i veckan på förskolan.... det går inte annars, men jag vill helst inte det eftersom självstudiedagarna är de dagar vi hinner umgås som mest..
 
 
 
 
 
 
Eftersom helgerna oftast går åt till att städa.. plugga och alla andra MÅSTEN. Usch vad jag hatar MÅSTEN.
 

Kommentarer

Postat av: Heidi

Publicerad 2012-09-21 20:32:02

Shit... Fullt upp... :/

Postat av: Anna

Publicerad 2012-09-21 22:33:55

Stackare jag förstår att du har fullt upp!

Postat av: Anna

Publicerad 2012-09-22 11:59:18

Stackare fårstår du har fullt upp, nu när du är ensam med allt <3

Postat av: Emma

Publicerad 2012-09-24 10:59:31

Oj vad det går!!

Tänk på att en glad och lugn mamma är det bästa så jag tycker nog du ska unna dig (om man får säga så) att ta en hemmaläsdag då du bara är hemma och rår om dig själv utan böcker och barn. Jag gör så ibland (dock pluggar jag inte mycket då haha) och det är jätteskönt att få ligga i sängen och glo film eller något annat. Sen är energin påfylld.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Mamma. Fotograf. Skådespelare. Livsnjutare. Geocachare. Miljömedveten. Kontakt? https://fotografenhannaellenor.wordpress.com för mer info!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela