Miosliv

Glest emellan inläggen

Publicerad 2012-09-01 16:19:00 i Miosliv,

Hej på er! Som ni har märkt uppdateras Miosliv dåligt just nu, anledningen är att min dator ramlade i golvet och hdisken la av varvid jag står utan dator, och såklart funkar inte min gamla stationära som skall fungera som backup i dessa situationer. Detta kom väldigt olägligt eftersom jag börjar högskolan på måndag och plugg i dagens läge sköts väldigt mycket via datorer, och nej, jag har inte möjlighet att sitta på skolans datorer eftersom jag är ensam med Charlie nu, nu menar jag de tider som jag skulle fått sitta och plugga när Charlie sover - alltså sena kvällar.. tror inte högskolan har öppet då.. men jag letar förfullt efter en ny dator! begagnad och vet du en så hör av dig!
 
Ni vet ju att jag har haft strul med Blogg.se appen och nu har den lagt av helt på telefonen, står bara "fel" och inläggen publiceras inte. Så, from now on - vi hörs när vi hörs! 
 
Kan ju lägga in senaste bilderna iallafall:
 
Charlies förskola ligger 10 minuters promenadväg ifrån Ryrsjön - så vi badar ofta nuförtiden :)


På tal om bad så var mormor&jonny på besök förra veckan, å vi åkte o badade då med!
Förra fredagen åkte vi till Trollhättan och Överby för att inhandla allt nödvändigt inför
den kommande hösten! Charlie valde väldigt mycket själv :)


I väntan på bussen hem blev det Max och lek!
E

Charlie testar våra små kattungars tålamod.. vilket bland annat resulterade i dethär:
 
I onsdags åkte vi till Charlotta som är min personliga frisör och världens bästa!
(resultatet på mig ovan)och jag fick mysa med fina Siri som nu redan är 5 månader
Charlie blev också klippt :)


Pappa håller på att flytta och förrådet har tömts, där låg saker som hängt med ifrån flytten i huset i Edet, som i sin tur legat säkert 10 år på vinden.. jag hittade massa härliga bilder :) såfort jag får ny dator skall jag scanna in och dela med mig! Tills dess får dessa mobilfotade kopierna fungera!
En helt underbar bild på min farfar och lillskuttan Maja!
I helgen tar vi det bara lugnt.. den riktiga vardagen knackar på dörren..

Häromdagen fotade brorsan en Vårtbitare

Min favoritapp just nu!! Asgrymma råd !

Fina Hedda!



Vi var på släktträff (fars-sida) i Älvängen, vi hade jättetrevligt och tur med vädret, så det grillades och var allmänt underbart! Charlie posade i sina nyshoppade kläder (tröjan fick han av Marielle när vi var i Göteborg) PÅ TAL OM - Helena och alla som var på släktträffen - pga av att min dator är sönder kan jag tyvärr inte ladda in bilderna jag tog, för kameran har SD kort och jag känner ingen här som har SD läsare.. så ni vet!

Mycket målande blir det! Bla på papper.. men jag håller även på att måla om våra köksmöbler.. blir awsome sen!

Kommer ni ihåg när Heidi var på besök och var med och hämtade Charlie på förskolan i Trollhättan?
Den lilla växten i krukan? Nedanför har ni resultatet :)

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Mamma. Fotograf. Skådespelare. Livsnjutare. Geocachare. Miljömedveten. Kontakt? https://fotografenhannaellenor.wordpress.com för mer info!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela