Miosliv

Mot Värmland!

Publicerad 2012-11-07 02:17:01 i Miosliv,

Förra helgen kom Magnus ner en sväng och umgicks lite, stannade nästan hela veckan! Innan helgen kom for han uppåt igen och tog med sig Charlie, anledningen var att jag var superstressad eftersom jag haft ENORMT mycket att läsa samtidigt som jag haft föreläsningar..
 
 
och att vardagen skulle flyta på.. så jag låg en bit efter, och hade exakt en vecka innan min hemtenta - sluteximation av denna kursen skulle vara inlämnad. Därför föreslog jag att Magnus kunde ta med sin son eftersom vi ändå hade tänkt åka upp denna veckan då Charlies lille kusin Adam har dop på lördag! Sagt och gjort, dom åkte och jag satte igång med skolarbetet..
 
 
... som blev klart igår! 4 dagars konstant arbete och jag är grymt nöjd! Min söta och duktiga syster Heidi kikade igenom det och jag fick Godkänt :) 
 
 
Jag hade väldigt socialt sällskap:
 
 
Nu är det iallafall färdigt och Charlie har haft en bra vecka, vad jag förstått, hos sin snälla farmor som tillochmed tog tog ledigt för att kunna passa honom! Jag tycker det är jättebra att dom får lite tid ihop och lära känna varann bättre, det blir ju inte så ofta han träffar sin släkt däruppe när vi bor 25 mil ifrån. En bild som Magnus skickade på Charlie häromdagen:
 
 
Veckan som Magnus var nere var vi bland annat i Göteborg eftersom jag hade läkartid på Sahlenska, såhär mycket såg Chaffören på bussen inne i stan:
 
 
Vi åkte lite spårvagn
 
Efter läkarn åkte vi till Lerum oh badade i vattenpalatset, och Charlie vågade åka den STORA rutchkanan själv! Sen åkte han om..o om..o om igen!:
 
 
Blev såklart en massa far&son mys också
 
 
En dag åkte jag, Charlie och morfar till Trollhättan för massa ärenden, bland annat för att mitt leg gått ut så jag skaffade ett pass istället, o när ändå Charlie var med passade vi på att fixa ett till honom med! kan vara bra om vi får råd och har tid över att dra iväg på en sista minuten!
 
 
Sen blev det lite handling, bland annat en päls som ska ligga vid brasan, men också som jag kan använda när jag fotograferar, tillexempel bebisar!
 
 
Och jag köpte även en gosig teddyfilt, rätt bra att ha mycket sånt för det kommer vara annat att bo i hus om vintern jämfört med lägenhet som vi är vana vid..
 
 
Jag bjöd far på fika eftersom han var så snäll och ställde upp o köra!
 
Ja, i övrigt har jag spenderat en stund ute i förrådet varje kväll för att måla o måla våra köksmöbler, häromdagen var soffan färdigmålad och jag satte på ett nytt tyg på den, såhär blev resultatet:
 
 
Och för ett tag sen var mormor&Jonny här och hälsade på, dom hjälpte mig bland annat köpa in saker till taket som vi ska fixa snart.. men vi tog också en sväng till skogen för att plocka dom sista kantarellerna innan frosten tog dem, mums med smörstekta kantareller!
 
Fick även se förhandsvisning på Charlies förskolekort, mitt lilla charmtroll!
 
 
Det kostar inte lite å köpa böcker till varje kurs (som är 10 veckor) och JA jag vet att det går att köpa begagnat, jag gjorde nämligen det till förra kursen men det var bara en jäkla massa strul eftersom folk inte kan ses så ofta o jag har knappt 10 minuter på mig oftast att röra mig när jag är i Trollhättan påväg hemåt för att hämta Charlie, vilket brukar vara 17.20 o förskolan stänger 18. Iallafall, försökte även låna böcker men alla i hela kursen var utlånade (vilket är förståeligt då vi är 250 elever) så det slutade med att jag köpte alla i skolans bokaffär eftersom jag började ligga efter i läsningen, varvid det blev dyrare ändå, denna gången köpte jag via bokus där jag har studentrabatt, så visst, de svider att köpa, men samtidigt är det skönt att slippa allt strul! och i framtiden kommer det att löna sig när jag pluggat färdigt o tjänar pengar!
 
 
Så, nu är tentan inne, böckerna inför nästa kurs (börjar på måndag) köpta och biljetten till Värmland till mina älsklingar köpt! Vi hörs!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2012-11-18 21:56:27

vad fin charlie blev på sitt pass:)
Har ni redan snöö??
Joda vi mår bra:)
kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Mamma. Fotograf. Skådespelare. Livsnjutare. Geocachare. Miljömedveten. Kontakt? https://fotografenhannaellenor.wordpress.com för mer info!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela