Miosliv

Saknaden är stor..

Publicerad 2011-02-23 22:30:11 i Ord från hjärtat,

Min älsklingskille sover hos mormor och Jonny inatt.. ligger hemma utslagen och kände att det kunde göra gott att han fick komma iväg och bli lite bortskämd! Helt plötsligt inser man vad tomt det är, hur tyst det är och, vad ska man göra nu?? Jag saknar dig älsklingen min ♥
På söndag ska vi åka med Cecilia & hennes Emilia till Lek&bus i trestad, ska bli så kul!
Ja annars, gjorde ett logiskt test för Trollhättans stad i förra veckan, ett test man måste göra för att gå vidare till arbetsinterljuv inom äldreomsorgen här i Trollhättan, och jag klarade det INTE, kände mig lagom dum men fick veta att 1/5 klarar det, det var ju en liten tröst. Men detta betyder att jag kommer ha trubbel med arbete inom äldreomsorgen närmsta två åren (tiden som måste gå innan man gör nytt test) här och min utbildning är klar i december. Men, som tur är vill jag jobba på sjukhus (som det kändes redan innan) och i april gör jag APUNÄL och kan antagligen få in en fot där! dom söker ju Undersköterskor. Eller så vidareutbildar jag mig direkt till Sjuksköterska, men jag har ordentlig beslutsångest gällande detta. Detta är vad som snurrar i mitt huvud just nu..
Nej, nu ska jag krypa upp i min älsklings famn och hälsa natten välkommen, imorgon blir det sovmorgon! =)


UPPDATERING 4/3:
JAA!! Jag fick häromdagen detta mailet ifrån kommunen:
"I samband med att Du sökt tjänst som **** i Trollhättans Stad fick Du göra två tester. Då det sista testet (som handlade om problemlösning) är nytt för oss, hade vi satt en lite höga krav för att bli godkänd på testet. Vi har nu gjort en liten justering på dessa krav och kan glädjande nog meddela att Du som tidigare låg stax under gränsen för att bli godkänd, nu hamnat över denna. I och med detta har Du blivit godkänd."

Det är verkligen förståerligt att endast 1/5 klarat det med tanke på det som står ovan, men som jag förstått det är det andra testet jag gjort nytt på internet, förr gjorde man det i kommunhuset. Vad är det man säger, man lär sig av sina misstag?
Woooho. Sommaren är säkrad,
ni kan nog inte förstå vilken stor sten som föll ifrån mitt bröst när jag läste mailet.

Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2011-02-23 22:36:04

vad sköööönt med sovmorgon, de är ni värda:) Mio har de säkert skoj där han är o får mkt lek o bus så han är lagom lugn när han kommer hem:)



inte roligt med beslut ångest!

Gick du inte färdigt gymnasiet?

kram

Postat av: emma

Publicerad 2011-02-25 08:37:23

okej men skönt att du kommit långt på vägen iaf:) Och de va väl i värmland du träffa din sambo med? så de va väl tur, annars hade inte lilla mio funnits:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Mamma. Fotograf. Skådespelare. Livsnjutare. Geocachare. Miljömedveten. Kontakt? https://fotografenhannaellenor.wordpress.com för mer info!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela