Miosliv

Full rulle

Publicerad 2012-10-24 19:41:00 i Vardag,

Japp, vi har full rulle här hela dagarna.. och Charlies slutar ofta såhär:
 
 
Fast, i sängen vanligast såklart! Han har fått sluta sova middag på förskolan eftersom han, precis som jag, gillar att vara uppe sent.. men det är inte hållbart när man skall upp tidigt.. samt att jag behöver lägga kvällstiden till studierna.
 
Kvällsmys:
 
t
En del matlagning och bakande har det varit också, bland annat klyftpotatis och dubbelpanerad schnitzel:
 
 
 
Eller passerad potatis, plankstek och hemmagjord bea! Allt gjort ifrån grunden SÅKLART!
 
 
 
Bakade även Bambis underbara sega havrerutor,
testade även att göra en med kakao i istället och måste säga att den var goare!
Testa den, enkel och suuupergod!
 
 
 
Fritiof var också med och bakade :)
 
 
Min lille bagare!
 
 
Jag håller på lite smått och fixar här hemma i huset, häromdagen rev jag bort massa ful gul tejp i ett av köksfönstret, som hade fungerat som "tätning" men jag fixade riktig tätning o knåpade..
 
 
Håller på ute i förrådet och målar om alla köksmöbler så vi får dem vita, köpte ju begagnade fult bruna för typ 200 för nåt år sedan och fick mamma o pappas gamla köksoffa, och nu kan jag säga att det kommer bli riktigt mycket snyggare! Har höjt värdet på dem skulle jag tro :) resultatet kommer senare!
 
 
Har ni missat serien "Torka inga tårar utan handskar" (ifrån boken av Jonas Gardell) tycker jag ni ska kolla på den på svt-play HÄR, för jisses vad känslor denna serie väckte! och vilka grymma skådisar!! 
 
Häromdagen kom min barndomsvän Charlotte med sin dotter Ina på besök, dom bor annars i Halden så vi ses inte så ofta nuförtiden, men det var jättekul och mysigt att umgås en stund!
 
 
Idag hade vi tid på Familjecentralen Eken i Edet (BVC) för checkup efter 3-års kollen då Charlie har lite svårt med vissa uttal, vi kom fram till att det troligtvis är jag som är orsaken, jag pratar gärna med honom på "hans språk" men det får det bli ändringar på :) Han var i övrigt jätteduktig och både vägde och mätte sig, han ligger ungefär på samma vikt som för ett halvår sedan fast har dragit iväg på längden ca 5 cm! vilket märks mest på byxorna!
 
 
 
Vi hade tur, öppna förskolan började precis när vi var färdiga med besöket så vi var med på sago o musikstund! Sen gick vi ner till centrum på några ärenden, tog lite fika (åt "bröst" skapta för att man ska bidra med 4 kr per styck till bröstcancerfonden) och dom var supergoda!
 
 
Nu ska jag natta Charlie och sen dyka ner i en bok! Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Mamma. Fotograf. Skådespelare. Livsnjutare. Geocachare. Miljömedveten. Kontakt? https://fotografenhannaellenor.wordpress.com för mer info!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela