Miosliv

Här går allt i ett

Publicerad 2010-01-31 19:03:15 i Videoklipp,

Resan hem ifrån Värmland igår gick bra, dock var det tufft att resa med buss med en liten halvåring då det blev tungt att bära han + väska och dels för att chaffören på första bussen var riktigt otrevligt emot oss och sen för att verkligen vilket folk som helst får lov att åka med bussarna, det satt en väldigt konstig människa bakom oss som spelade riktigt hög musik.. men det var nog inte bara musiken som var hög där..Riktigt otrevligt! Dock skötte sig Mio riktigt bra och sov mesta delen! (När han inte blev väckt av han där bakom ibland..)

Vi kom hem och installerade oss, packade upp och var lite sociala. Sen vid 12 somnade vi båda för att sedan vakna idag vid 9 för att åka med min farmor, pappa och min syster till Göteborg för att gå på IKEA =) Det blev en hel del småsaker till vår nya lägenhet som vi flyttar in i den 27:e februari! Men de är skönt med lite fin inredning, vi ska åka upp och välja färg på köksskåp då detta ska renoveras (förhoppningsvis hela köket men vi får se). Sen bar det hem för att plocka upp, vi köpte bla. massa små "babysäkerhets" grejor att installera, en stegpall till köket i trä, lite kökssaker och lite toainredning. Sen kom pappa och Olle in och hjälpte mig bära in min dubbelsäng i rummet på mellanplan då det är ledigt nu eftersom pappa, Olle och Maja flyttade till sin lägenhet i Göta igår! Det är riktigt skönt att slippa gå ut och in om kvällarna! Sen är de en fråga om kostnader.. en friggebo är inte gratis att värma upp i denna kylan. Sen bar det av till affären för att köpa lite saker, ska göra storkok på bebismat någon dag nu så vi har =) Och så köpte jag "majskrokar" som jag har blivit rekomenderad då de smälter i munnen, så Mio inte sätter dem i halsen! Ska bli spännande att se hans reaktion. Nu står min dubbelsäng i köket och jag ska in och röja ut det sista i min brors gamla rum. Och vad har Mio gjort hela dagen? Han har minsann vart med sin mormor och haft en riktigt mormor-dag!




Somsagt, nu blir det städ! Nedanför kommer ett videoklipp ifrån Värmland när vi var utanför Nykroppa en dag och Mio testade att åka pulka för första gången med sin pappa!


Kommentarer

Postat av: Jennifer

Publicerad 2010-02-01 12:29:04

Ni behöver inte barnvakt snart=)? Tant Nenni och farbror Andreas saknar sitt lilla gudbarn:) Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Mamma. Fotograf. Skådespelare. Livsnjutare. Geocachare. Miljömedveten. Kontakt? https://fotografenhannaellenor.wordpress.com för mer info!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela