Miosliv

Mitt i flyttkaoset

Publicerad 2010-02-28 09:52:06 i Miosliv,

Nu har vi sovit första natten i vår nya lägenhet, och det känns toppen! Dock gör det inte det i någons kropp. Igår körde vi igång klockan 08.00 på morgonen och höll på till 22.00... Och på det somnade Magnus och jag kl. 02.00 tidigare natt för att vi höll på att packa. Jag styrde uppe i lägenheten medans alla andra sprang första timmarna, sen fixade jag ihop pyttipanna med omelett så flyttgrabbarna fick något i magen. Och även om det är den tuffaste flytt jag varit med om så är det underbart att jag tog den uppgiften att packa upp.. för hade jag inte det hade vi inte haft mat i skåpen och vetat vart sakerna står, inte heller sovit bra för vi inte haft plats om vi ställt alla lådor på ett och samma ställe - nu är det viktigaste upp sorterat (glömmer aldrig när jag bodde i min etta o vi bara forslade in sakerna, man fick bokstavligen skapa stigar för att ta sig fram). Sista släpet tog jag och Magnus och bar upp och det var tur att jag tagit det lugnt med bärandet då min rygg knappt pallade - och då bar jag lättare saker. Det blir till att uppsöka sjukgymnast för att kolla vad jag behöver träna upp nu.
Iallafall så är läget, Mio har varit hos sina goa faddrar första delen av dagen och var väldigt trött resten så han sov faktiskt en hel del och även inatt!! Antar att det blir mycket intryck för honom. Idag är planerna som sådana att mormor och Magnus åker till Edet för att flytt städa huset (det är mest i mitten våningen kvar).  Jag, Mio och Fritiof stannar här och packar upp så mycket som möjligt. Sen blir det väl att bära upp ett sista lass och senare ska vi till Stenungsund för att hämta ett fint vitrinskåp :)
Nä dax att dra igång dagen!

STORT TACK TILL ALLA SOM HJÄLPT OSS MED FLYTTEN PÅ ALLA SÄTT OCH VIS!

Kommentarer

Postat av: Helena.K.

Publicerad 2010-02-28 12:57:29

Oj oj vad ni sliter.Lycka till med allt.När ni har kommit iordning, glöm inte att skicka flyttkort, snälla! Stor kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Mamma. Fotograf. Skådespelare. Livsnjutare. Geocachare. Miljömedveten. Kontakt? https://fotografenhannaellenor.wordpress.com för mer info!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela