Miosliv

2009, året då jag..

Publicerad 2009-12-31 22:19:38 i Vardag,

  • Flyttat ifrån en etta till en tvåa i Filipstad.
  • Fått slutbetyg G i Matte A, Svenska B, och VG i Engelska A, Religion A och Data B!
  • Flyttat höggravid ifrån tvåan i Filipstad till mina föräldrar i Lilla Edet, där jag även målade om insidan av friggeboden med pensel i vecka 37.
  • Blivit mamma! Sex dagar innan BF kom du älskade son, den 15 juli 2009!
  • Blivit tillsammans med Mios pappa igen =)
  • Sett Mio växa, sålt hus och hittat lägenhet!
  • Det har naturligtvis hänt massa, massa mer men detta är de viktigaste punkterna tycker vi!

Året 2009 har varit ett väldigt känsloladdat år för mig, rätt så logistk då jag var gravid största delen.
Första delen av året bodde jag i Värmland där jag vantrivdes och var mycket ensam, jag och Mios pappa hade brytit upp precis runt nyårsafton för et tår sen och jag flyttade till en tvåa själv. Jag fick mycket hjälp av min älskade storasyster och tiden gick och jag jag insåg att det inte skulle funka att bo kvar där uppe, så jag bestämde mig för att flytta ner till mina föräldrar lagom till att komwux-studierna var klara och det bara var en månad kvar till förlossningen.  Den tiden i värmland var ändå behövlig, jag var själv nästan dygnet runt och tur var väl det, graviditeten tog hårt på min kropp och jag sov största delen, man kan sammanfatta det såhär:
jag hade inte vart något speciellt trevligt sällskap, halvsovande och känslig hela tiden =)

Flytten kom, många förberedelser och en låååång väntan sista tiden på lille Mio, (ett tag trodde jag han aldrig skulle komma ut!) Men så kom han, en åskande dag i Juli.. en kämpig dag, men en underbar dag!
Så var man mamma, man hade ett liv i sina händer och ett stort ansvar.. känslorna svallade över och jag visste inte riktigt vad som var upp och ner. Det blev en del krångel i början med Mios pappa, vilket gjorde första tiden väldigt tuff att ta sig igenom, men vi tog oss igenom det! Och en dag, så kom Mios pappa hit, vi fick pratat igenom allt ordentligt och sen den dagen har det utvecklats något enormt! Jag älskar honom över allt, och kommer aldrig att ta saker förgivet längre, för ensamheten jag kände utan honom vill jag aldrig mer gå igenom.. det är vi två! (tre!!) emot världen =) Tag fasta på det ordspråket "Man vet inte vad man har förrän man har förlorat det".

Under denna tiden har mina föräldrar även gått isär, sålt sitt hus och mamma, jag, Mios pappa och Mio kommer flytta till Trollhättan. Pappa, min lillasyster och min bror kommmer bo i en lägenhet i Göta.
Ja, det har ju hänt en hel del i världen också, men jag har haft fullt upp med min egna lilla värld! Nu har julen varit och vi går emot ett nytt år, ett år jag vet kommer bli tufft! Men jag välkomnar det nya året med nya
tag och ser fram emot att få se Mios utveckling, vår lille söte goa charmige son!




Kommentarer

Postat av: Helena.K.

Publicerad 2010-01-01 22:29:50

Önskar dig och familjen ett riktigt lyckligt 2010.Stor kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Mamma. Fotograf. Skådespelare. Livsnjutare. Geocachare. Miljömedveten. Kontakt? https://fotografenhannaellenor.wordpress.com för mer info!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela