Miosliv

Mat

Kategori: Viktnedgång

Då var Testcyklist perioden avslutad, inför projektet träffade vi en sjuksköterska som gjorde kontidionstest mm och vi träffade henne också nu inför avslutet och här kommer några ord jag skrev i Testcyklistbloggen som jag vill visa er:

"Jag blev väldigt glad över mitt resultat ifrån hälso-besöket, jag visste innan att jag hade gått upp i vikt eftersom att när jag gjorde första besöket precis hade ätit strikt diet och tappat mycket i vikt, i sommar har jag unnat mig lite för mycket sötsaker.. men iallafall, det jag blev väldigt glad över är att min kondition har fördubblats!! helt fantastiskt!

Detta motiverade mig väldigt till att återgå till min strikta kost och självklart fortsätta med cyklingen och träningen, med lite förändringar i kost-schemat så jag inte ska sluta igen och med en motiverande och deltagande sambo tror jag starkt på detta!"

 

Ja, det var den biten jag ville visa. I vintras körde jag alltså en diet (samt träning, tappade 13 kg) som såg ut ungefär såhär:

 

08.00 Havregrynsgröt m sojamjölk och rårörda bär
10.00 Mellis (rårörda bär)
12.00 200 gr protein (biff), 30 gr kolhydrater, halva tallriken grönsaker
14.00 Mellis (frukt)
16.00 200 gr protein (kyckling), 30 gr kolhydrater, halva tallriken grönsaker
efter 18.00 tre ägg.
 
Ja, i början använde jag våg men med tiden lär man sig se ungefärliga mängder med ögonen. Anledningen till att jag inte klarade dieten var för att det blev för enformigt, jag åt bokstavligen exakt enligt schemat varje dag alltså biff och kyckling och ingen variation. Därför har jag tänkt om och gjort ett två-veckors schema för att få variation samt att jag som jag skrev ovan, är mer motiverad med Tomas som följeslagare.
 
 
Sen i våras blev det även strul med träningen eftersom jag tränade inne i Edet hos sjukgymnast men det var bara begränsat till en viss tid vilket gjorde att jag var tvungen att köpa träningskort på det lokala gymmet, som jag inte hade råd med. Sedan i våras har jag bla. egna handlar och en crosstrainer i hemmet så träningen är inget hinder längre. Och cyklingen fortsätter jag bara med som vanligt :) 
 
 
 
Kommentera inlägget här: