Miosliv

Bilderna ifrån baket

Publicerad 2012-03-04 01:16:02 i Bakstund med oss,

Jag har allderles för mycket plugg och jobb just nu så den skriftliga delen av receptet får vi ta i dagarna framåt! Men på ett ungefär så gjorde vi såhär:

Charlie plockade fram inför baket...



Och jag satte på ett vattenbad, däri smälte jag sen: Choklad & smör, och lite sirap.



Sedan hällde jag socker i en skål & kleta i chokladröran + mjöl




Sen bankade Charlie ner Ballerina Kladdkaka



Allt blandades:



Provsmakning pågår




Dags för gräddning



Charlie tyckte dem var goda!



Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om barnbloggar

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-03-04 15:05:39

Fräckt m rörliga bilder. Dom såg goa ut.. Mamma

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-03-06 15:31:36

haha vilka härliga bilder från ert bak! längtar till vår lill-loppa är tillräckligt stor för att kunna "hjälpa till" i köket! mysigt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Mamma. Fotograf. Skådespelare. Livsnjutare. Geocachare. Miljömedveten. Kontakt? https://fotografenhannaellenor.wordpress.com för mer info!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela