Miosliv

Mina favorit appar

Publicerad 2012-01-30 00:12:29 i Hanna gillar,

Jag vet att jag har några äldre läsare och om ni undrar vad en app är så ska ni läsa här {LÄNK}



Eftersom jag har ställt in min telefon att automatiskt säga till när den hittar ett öppet wifi (nätverk) så kan jag ofta lyssna på Spotify som är min absoluta favoritapp! Det är dåligt att man MÅSTE ha premium for att kunna använda den på telefonen, men det är värt det eftersom man får HUR MYCKE MUSIK som helst i lurarna! har fri surf också så men de är det liiite segare, eftersom jag pluggar/pendlar/designar så lyssnar jag rätt mycket på musik :) och på tal om plugg, för att hålla koll på alla lektioner på 2 olika skolor i två olika städer med massa lektioner så räddar My class scheduel mig! där kan jag skriva i schema, om jag har läxor, prov, vilket klassrum & lärare jag har....

Jag brukar säga till mina vänner att snabbaste sättet att få tag på mig är via min mail, det är för att jag ofta har ljudlös och sitter jag vid datorn ser jag direkt om jag har mail, denna hotmailappen gör det också möjligt att installera flera mailadresser som man kan bläddra emellan utan att logga in/ut, riktigt smidigt! och telefonen piper till direkt om det är mail! Google translate - använde jag mycket på Engelska lektionerna istället för att behöva sitta och leta igenom en ordbok.. riktigt smidigt! Reseplaneraren har samma funktion, istället för att behöva bära med mig en tidtabell kollar jag exakt var ifrån bussen går på minuten.. väldigt bra, tex på måndagar när jag åker 6 gånger emellan Trollhättan och Vänersborg.





Addaffix är ungefär som Eniro, fast jag gillar denna mer! ringer ett nummer jag inte har i telefonen så berättar Addaffix vem nummret är skrivet på, jag kan även uppdatera alla mina kontakters nr genom att klicka en gång.

Advanced Task Killer är som en rengörare, dödar överflödiga appar som bara ligger och drar energi när jag inte använder dem. Tv.nu - säger vad som går på tv. Daily workout - ungefär som en personlig tränare!



Vad har du för appar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Mamma. Fotograf. Skådespelare. Livsnjutare. Geocachare. Miljömedveten. Kontakt? https://fotografenhannaellenor.wordpress.com för mer info!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela