Miosliv

Alexander the great

Publicerad 2012-01-29 00:35:14 i Vardag,

Denna terminen läser jag bland annat Historia A - valt av intresse.
Det är otroooligt tuffa lektioner, man märker att tidschemat är tajt!
Men jag börjar förstå sammanhangen bland alla riken som funnits,
skatter som bevarats och viktiga personer i historien.
Alexander den store fascinerar mig enormt!
Men en sak jag aldrig aldrig kommer begripa är synen på människor och
hur man behandlade barn, det gör ont i hjärtat av att läsa om det,
men i just historian ska man kanse ha ett visst anvstånd till sådant..
det är ju faktist historian det tillhör..
Gillar du historia? och vilka personer / tider fascinerar dig? varför?

Denna terminen läser jag bland annat Historia A - valt av intresse.

Det är otroooligt tuffa lektioner
, man märker att tidschemat är tajt!
Men jag börjar förstå sammanhangen bland alla riken som funnits, skatter som bevarats och viktiga personer i historien. Alexander den store fascinerar mig enormt!

Men en sak jag aldrig aldrig kommer begripa är synen på människor och hur man behandlade barn, det gör ont i hjärtat av att läsa om det, men i just historian ska man kanske ha ett visst anvstånd till sådant..
det är ju faktist historian det tillhör..
Gillar du historia? och vilka personer / tider fascinerar dig? varför?

Kommentarer

Postat av: Dixi Wonderland

Publicerad 2012-01-29 19:32:46

Svar: Ja det är de (:

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Mamma. Fotograf. Skådespelare. Livsnjutare. Geocachare. Miljömedveten. Kontakt? https://fotografenhannaellenor.wordpress.com för mer info!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela