Miosliv

Semester i Oxelösund, dag 1

Publicerad 2011-06-26 21:44:16 i Miosliv,

Första dagen på semestern blev en lång dag, eftersom Magnus var upp till Nyköping på fredagen på arbetsinteljuv och FICK JOBBET! .. och han skulle befinna sig i Nyköping (1 timme utanför Stockholm) kl. 07.30 på måndagen... så vi fick full rulle med planering, vi fick inte tag på någon billig stuga utan packade ner tält (tack mor&jonny) med tillbehör under lördagen, på söndagen hade jag ett bokat foto-möte med självaste Emelie Ohlsson, detta var ett möte jag väntat på och sett fram emot länge, jag skriver ett eget inlägg om mötet lite senare men jag fick lära mig massa bra saker som jag vart osäker på tidigare med kameran och jag fångade några underbara stunder på semestern med kameran o de manuella inställningarna! (har endast kört på auto innan) .. jag tränade mig så vissa av bliderna blev lite suddiga också om ni undrar varför :)

Så vi åkte ner till Göteborg på söndagen och undertiden som jag träffade Emelie så gick Charlie och Magnus en sväng i Slottskogen!






Efter Göteborg åkte vi emot Nyköping, vi var redan då vrålhungriga men missade Mc donalds längst vägen i Gbg och vi åt inte förrän vi hamnade i Alingsås och det var den värsta donken jag någonsin ätit på, vi stod i KÖ 40 minuter!! och sen när jag äntligen beställde tog det 20 minuter innan vi fick fram maten, då var pommesen brända och kalla samt hamburgerbrödet bränt... pommesen bytte jag direkt men jag orkade inte springa en gång till när ja upptäckte hamburgarna för jag var så trött och hungrig. Dom glömde massa saker som vi betalat för också.


Såhär fullproppad var vår lilla Nissan Micra:

och ja, väskan glömde vi på taket när vi körde! som tur var så har vi taklucka så jag såg den!


Mellan Jönköping och Gränna i farten igenom bilrutan; fina Vättern i solnedgång

I Gränna

Och titta mamma...woooow

En jättestor polkagris-klätterställning!

Titta vad jag kan!

Sen åkte vi och kom fram vid 01.30.. ialla campingar hade stängt så det var bara att gilla läget och ställa upp tältet i en skog bredvid Magnus jobb...när ljuset kom visade det sig vara en byggarbetsplats bredvid och en motorväg nedanför :) och vi hade sovit precis bredvid en piss-myrstack! men vi levde :) Stackars Magnus fick bara sovit 2-3 timmar innan han gjorde första dagen på jobbet, när han kom hem letade vi upp en camping utanför nyköping, närmare bestämt på Jogersö i Oxelösund, ett paradis med hav, strand, skog och lugn! Såhär såg vår stuga ut:

När jag stod på altanen så såg utsikten åt ena hållet ut såhär:

Alltså ett paradis för Charlie också =) Såhär hette vår stuga:


Mer om campingen och andra dagen kommer i nästa inlägg om semestern!

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-06-27 11:09:22

Vad härligt med camping! De skulle vi med gjort egentligen med blir för dyrt för oss i år så detta år blir små bilutflykter istället och 3 st står på listen:) Ullared, släktträff i Danmark och skånes djurpark än så länge:) Ska ni hitta på ngt mer i sommar eller alla pengar gick åt campingen:)?

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Mamma. Fotograf. Skådespelare. Livsnjutare. Geocachare. Miljömedveten. Kontakt? https://fotografenhannaellenor.wordpress.com för mer info!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela