Miosliv

Vid sjön

Publicerad 2011-07-29 14:48:59 i Miosliv,



Vi åkte runt hela socknen på upptäcksfärd, det visades sig att det finns en underbar Herrgård inte så långt här ifrån, med betande kossor runt hörnet och härliga kullar.. som i en saga! Det är ett underbart landskap här uppe, bara fält och åkrar eller så byts det och man befinner sig i en mörk skog, vi åkte förbi en gammal affär, ser inte så mycket ut för världen just nu.. men jag blev väldigt intresserad, ni som känner mig vet också en av mina drömmar.. att öppna ett café, det hade inte varit omöjligt där.. Magnus vill ju bli kvar här uppe ett tag, o så finns det plats i huset så man kan bo där.. jag ska försöka ta lite bilder på det, alltså detta är bara mina tankar, Magnus är på till viss del, men det är min dröm som faktiskt inte behöver vara för långt bort.. man kan ha en fotostudio i ett av rummen med .. hihi :)



Far&son fiskar



Vi hittade en gör mysig sjö ca 1 mil ifrån vårt hem, med egen badstrand och bra fiskeplats, ett ställe vi garanterat besöker igen.




Jag gillar Bettna, det är nära till Nyköping och stan, men ändå bor man mitt på landet. Det är en timmes bilfärd till Stockholm, det är en halvtimme till havet. Magnus har jobb här.. det enda som gör att vi inte flyttar upp hit just nu är för att jag vill vara nära min familj och mina vänner där jag bor just nu.. Jag vill att Charlie ska ha nära till sin mormor och morfar.. och jag till mina föräldrar.. jag har bott ifrån dem redan länge och vet hur ensamt det kan bli ibland..vi får väl se helt enkelt.


En katt-staty vakade över sjön under nattens många timmar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Mamma. Fotograf. Skådespelare. Livsnjutare. Geocachare. Miljömedveten. Kontakt? https://fotografenhannaellenor.wordpress.com för mer info!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela