Miosliv

Charlie Mio Isedor Johansson ♥

Publicerad 2011-02-28 22:02:33 i Charlies utveckling,


Charlie Mio Isedor Johansson, vår son.

I början när jag startade denna bloggen fanns det många olika anledningar till varför jag valde hålla hela ditt namn anonymt, eftersom vi är en utspridd familj och har många vänner i hela Sverige, ja tillochmed världen, så tyckte jag det var en klok idé att blogga om vårt liv då intresset var stort, men den största anledningen till att jag grundade bloggen var för att jag ville föreviga våra första år ihop, tanken är att du en dag kan kika in här och se hur vi skapades, din familj! du är det vackraste vi har och varje gång jag själv går igenom arkivet ryser jag många gånger av alla de fina minnen vi har skapat!
Går man igenom arkivet och läser alla inlägg detaljerat, kikar på alla videoklipp bland annat, så hittar man ditt förnamn överallt, så det känns liksom fånigt att skriva ut bara ditt mellannamn Mio hela tiden nu. 90% av alla som läser här känner oss i världen utanför internet.

På tal om ditt namn så har det en lite rolig historia, i magen var jag övertygad om att du skulle vara en liten Isedor! Isedor är ett släktnamn på min far (din morfars) sida, jag ville ha ett coolt men ändå unikt namn. De två andra på topp-3 listan var Mio och Charlie (med engelsk uttal). Mio-min-mio var min älsklingsfilm som barn, jag var ett litet drömbarn och drömde alltid om landet i fjärran, om gröna ängars ö och om hästen Miramis (som även för mig som barn var våran katt), därför älskar jag det namnet. Charlie, tro det eller ej men det existerade faktist innan år 2009 när det drog iväg på listorna, det var min vän i skånes pojkvän som hette så, jag tyckte det klingade väldigt fint när man sa det. När jag var höggravid kom jag ihåg det namnet (genom Camilla Läckbergs minsting som kom några veckor innan Mio...hmmm Charlie) och lade till det, men då var det längst ner på listan.

Så kom dagen då du kom till oss, MEN du såg inte ut som dendär Isedor? jisses nu fick jag fundera ordentligt. Eftersom din far och jag inte höll ihop just då så visste jag helt enkelt inte hur jag skulle göra. Men så tänkte jag, Isedor och Mio hade Magnus sagt att det var bra namn. Charlie hade vi inte disskuterat, men jag älskade alla tre namnen! så jag testade Isedor Mio Charlie, Mio Charlie Isedor.. Charlie Mio Isedor, ja, du såg ut som en Charlie! du klingade med Charlie.
Jag fattade beslutet och meddelade ditt namn. Min systers reaktion var "Charlie? Det låter precis som kärlek". Så jag kallade honom min kärlek, och jag kollade upp vad hans andra namn betydde; 
Mio = Min och Isedor = Gåva, alltså:

MIN KÄRLEKS GÅVA!
För vi två, du och jag Magnus skapade den
mest underbara gåva man kan "ge" sig själv och varandra, ett barn skapat av kärlek och älskat föralltid.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-03-01 12:24:42

ja du ser, man vill alltid ha det man inte har =)

Postat av: Heidi

Publicerad 2011-03-01 21:05:06

Fint skriver! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Mamma. Fotograf. Skådespelare. Livsnjutare. Geocachare. Miljömedveten. Kontakt? https://fotografenhannaellenor.wordpress.com för mer info!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela