Miosliv

En dag

Publicerad 2010-09-26 19:47:14 i Miosliv,

Det har rått mycket sjukdom i huset, Mio har varit tät och hostat i en månad av och till, han och pappa har hostat ikapp senaste nätterna, vi var hos doktorn igår och fick hostmedecin. Mamma (jag) har legat i två förkylningar och en öroninflamation bland annat. I förra veckan blev det en del rännande mellan sjukrvården, vi sökte oss till Akuten på NÄL (det var söndag) för jag inte hörde något på mitt öra och de hänvisade till Jourcentralen på Källstorp, som i sin tur undersökte och konstaterade att det inte var vaxpropp utan svullen trumhinna och dem hänvisade mig att uppsöka min läkare nästa dag alltså under måndagen. Vilket jag gjorde, då var det en kraftig öroninflamation enligt henne så det blev penecillinkur. Här är bilder ifrån denna dagen;

Mio smaskade på pappas hembakade kanelbullar!


Vaddå? Jag käkade inte upp ALLA bullar..

Emellan vårdcentralerna stannade vi till på Överby för lunch..

 

Det blev Briggen, alltid supergod mat! idag blev det potatisgratäng med medaljonger, nybakt bröd med sallad!

Magnus avnjuter salladen!

Mio tyckte brödet var riktigt gott!

En trött Hanna efter alla stop på vägen och ingen hörsel på örat..

Det var dem bilderna vi hade på denna datorn, fler kommer framöver. Ikväll sitter jag och pluggar Naturkunskap A, läser det som kvällskurs på måndagar och sen Omvårdnad på heltid, imorgon är det naturprov, nu har dock min klass i Omv. gått ut på sin första APU och detta behöver jag inte göra då jag arbetat inom äldreomsorgen tillräcklig, alltså - en månad hemma med andra ord.. Mio är ledig ifrån dagis nu i 2 dagar då fröknarna hade "studiedag", sen blir det nog förkortning lite av hans dagis-tid när jag är hemma. Förresten, jag stylade upp "Mormor" igår då hon skulle iväg på party, vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Mamma. Fotograf. Skådespelare. Livsnjutare. Geocachare. Miljömedveten. Kontakt? https://fotografenhannaellenor.wordpress.com för mer info!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela