Miosliv

Södra skåne

Publicerad 2010-06-30 00:35:20 i Miosliv,

Hemma. Havet.
Hemma är skåne till viss del för mamma, hon bodde här innan jag kom till världen, och i Värmland. Hemma för pappa är Värmland, där mamma också bodde ett tag. Alltså är jag på trekvarts-mark-hemma just nu. Och vi åkte långt ner idag, flera timmar i en glöhet varm bil! jag sov, jag lekte, jag tittade på alla djur vi passerade.. och jag var såklart rastlös! men tillslut så kom vi fram, vi började vistelsen till Tosselilla med att bada! och jag ÄLSKADE det! okej, det blev väl lite kallt tillslut, men det var det värt när man hade fått plaska av sig lite! Lille jag, lille Mio åkte tillochmed STORA rutchbanan med pappa! det var en syn att se.. pappa var nog den som njöt mest av åkturen.
Jag var jätte insmord i solkräm och vi försökte hålla oss i skuggan så gott det gick en dag som denna, men som ni ser fångade solen mig ändå! men hittills har det gått bra. Iallafall, vi fortsatte mot åk-attraktionerna, jag var såklart för liten för det mesta men lite mini tuff-tuff fick jag allt åka! och mamma med, hon höll på att välta tåget...
just det, på första bilden så har jag min nya puh-nack-kudde
jag fick häromdagen av pappa! väldigt praktisk.


Ja, sen åkte mamma några saker till och sist begav vi oss till badlandet igen, de va goast! vi förstår varför stängning är såpass tidigt, vi var helt slut efter bara 4 timmars lek! då begav vi oss in till centrum och Tomelilla för att äta mat! sen började den långa resan hem igen.


Hemma. Havet - på fredag. Nu: sova.
Imorgon: fortsatt semester, vilket innebär filosofera, det är jag bra på minsann!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Mamma. Fotograf. Skådespelare. Livsnjutare. Geocachare. Miljömedveten. Kontakt? https://fotografenhannaellenor.wordpress.com för mer info!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela