Miosliv

Pusskalas!

Publicerad 2010-07-28 16:23:34 i Miosliv,

HEJ allihopa!

Igår var en överaktiv dag, pappa åkte iväg tidigt för att handla lite, vi gick upp samtidigt och tänkte att nu överraskar vi pappa med att storstäda hemma och sagt och gjort, Mio skötte sopborsten och mamma körde resten =) det perfekta teamet! sen kom pappa hem, då hade vi även hunnit bada och äta, sen kom Jonny hem till oss och så köpte vi hans bil! så nu har mamma och pappa en helt egen gemensam bil! och med den körde vi till Willys för månadens storhandling. Sen när vi kom hem så hjälpte jag såklart till med uppackningen av maten! (fast på fel plats..)


Sen lekte jag lite med mamma och pappas lins-skydd!


Det smakade lite skumt!


"Nä mamma, det är nog inte ätbart!"


Här står vår bil utanför Willys vi fick den för kompispris
och den drar inte mycket, perfekt för vår lilla familj!


När vi var klara med uppackningen var klockan nästan 21.00 på kvällen och då fick vi en impulsidé och åkte till Lilla Edet (måste ju åka ut med vår bil, den heter Bengan förresten.. passar bra med Doris! Bengan&Doris på äventyr!) så vi åkte och hälsade på hos mormor som jobbade natten och sen begav vi oss till morfar och morbror Olle, på vägen dit såg vi en:



Olle, jag och pappa (blixten var knäpp på detta kort)


Bus med far min,


Mycket bus med far min!






Fritte bor halva tiden hos oss och halva hos morfar ungefär,
och just nu var han hos morfar, gissa om en hund blev glad av att se oss?


Denna fina tavla gav vi morfar förra året i 50 års present! högst upp ifrån vänster;
Mamma, moster Heidi och från vänster nere moster Maja och morbror Olle!


Mamma fotograferade en hel del..


Jag fick hålla morfars snus! =)


Sen visade den glada hunden hur glad han var att se oss...


Det blev lite blött tyckte pappa..


Men han hade uppenbarligen också saknat Fritiof!


som pricken över I:et fick jag också en puss!


Sen rotade jag runt lite i morfars mun!


och petade sen på lampan där uppe som var väldigt varm.. AJ!


"Titta morfar, jag brände fingret!"


Vi kom hem vid 12.00 inatt.. då somnade vi rätt snabbt!
Ang. bilderna i förra inlägget är svaret; ALLA är redigerade! mamma ljuslade och tog bort skuggan på de flesta, men målade rosen lite extra med kontrast för att sen skulle se redigerad ut hihi =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Mamma. Fotograf. Skådespelare. Livsnjutare. Geocachare. Miljömedveten. Kontakt? https://fotografenhannaellenor.wordpress.com för mer info!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela