Miosliv

Skuggan i solen (Uppdaterad)

Publicerad 2010-07-29 21:39:13 i Ord från hjärtat,

En dag kan vara rena rama kaoset i vårt liv, men det framkommer kanske inte likadant här i bloggen. Här tas det posetiva upp, men självklart är det tufft! Jag älskar mitt liv med min familj och skriver gärna om hur lycklig jag är med dem, men det finns dagar som man bara vill sudda ut, idag är verkligen en sådan dag. I bloggvärlden (och verkliga!!) vill man gärna framställa smårbarnslivet som en lycklig tid, barnet är en ängel och man skrattar dagarna igenom! så är det inte, inte motsatsen heller men det är tufft, dagar som idag kommer problemen upp som man även hade innan man fick barn, därför vill jag understryka att det inte har med föräldraskapet att göra. Men! verkligheten försvinner inte bara för att man får barn.

Alltid när jag tänker på hur jobbigt det är i nuet (om det är jobbigt), i detta fallet har det inte med känslolivet att göra, så väger jag alltid över den smärtan som var när det var riktigt tufft, den tiden då folk gärna ser det som "den första ljusa tiden", för MIG var det iallafall inte den ljusa. Det var saknaden av Magnus bredvid mig när vi hade det tufft och Mio var nyfödd. Den smärtan och ensamheten kommer aldrig någon som inte fått barn och varit själv första tiden förstå. Många har fäderna som kommer hem på kvällen och avlöser mamman en stund så hon får lite vila eller hjälpte till en stund på natten efter flera timmars gråt och magont, jag hade ingen. Jo min familj som jag också är tacksam för, men dem ersätter inte pappan till barnet. Men min inställning är att man klarar allt om man bara vill. Visst var det en ljus tid med på det sättet att jag hade fått en son, en frisk son som fick mig att kämpa igenom den tuffaste tiden!

Jag beklagar mig inte heller över det idag, Magnus har ställt upp mer än jag förväntat mig på oss! men minnerna försvinner inte för det, och det är just det jag vill få fram att jag älskar mitt liv nu och vi har lite problem, men dem problemen är ingenting jämfört med vad det har varit.

Jag älskar min familj något så otroligt, varje kväll när jag kommer in (jag är den kvällspigga) och tittar på dem bredvid varandra sussande bort i drömmarnas land, den känslan jag har inom mig är obetalbar. De stunderna kan man leva på i all evighet, den trygghet de sänder gör att mamma-hjärtat kan slappna av. Vi har ju varann.




Uppdatering;

Återigen vill jag understryka att det inte handlar om varken föräldraskap eller känslor. Mitt och Magnus förhållande är bättre än någonsin, det handlar om helt andra saker! men jag ville påpeka att det är småproblem jämfört med vad det kunde vart!! Man ska tänka posetivt,
detta är mitt sätt att tänka posetivt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Mamma. Fotograf. Skådespelare. Livsnjutare. Geocachare. Miljömedveten. Kontakt? https://fotografenhannaellenor.wordpress.com för mer info!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela